Is jouw bedrijf een herfsttype? Let’s find out!

Dit weekend liep ik in het bos. En men, wat genoot ik van al die prachtige herfstkleuren! Herfst is voor mij echt de tijd van de aarde… De aarde maakt zich klaar voor de winter en toont nog 1 keer haar mooiste kleuren. Een soort ‘last dance’… Nog 1 keer bloeien de laatste bloemen en tooien de bomen zich met de meest waanzinnige kleuren. Binnen een paar weken verandert het hele landschap in een soort magisch sprookjesbos.

Psychologie
Ook in de psychologie associeren we herfst met: energie, enthousiasme, warmte, vriendelijkheid en loyaliteit. De kleuren zijn intens, warm maar ook gedempt. Bedrijven die in het herfst-seizoen passen zijn erg ambitieus, vriendelijk, ‘earthly’. Ze houden van geschiedenis en hebben een enorm grote passie.

Ook bepaalde vormen, lettertypes en texturen passen bij de herfst, zoals:
vierkanten met ronde hoeken, veel grove, informele patronen en illustraties. Acryl en qouche verf, dikke lettertypes en handgeschreven lettertypes. Veel natuurlijke texturen in design, maar ook in papier zoals gerecycled papier.

Typsiche herfstbedrijven zijn:
Journalisme, psychologie, archeologie, geschiedenis, Fairtrade of duurzame bedrijven, bedrijven buiten, bedrijven met dieren, communities en vrijwilligers.

Past dit nou helemaal bij jouw bedrijf? That’s awesome! I loveeeeee autumn bussines. Kies dus vooral voor warme tinten, grove structuren en dikke, stevige lettertypes. Zo ga jij voor 100% jouw ideale klant aantrekken.

Beetje liefs,
Lidewij

Is jouw bedrijf een herfsttype? Let’s find out!

Recente Blogs

Deel dit bericht

Hi, ik ben Lidewij

En ik wil jou een tips, tricks en een beetje liefde, doorgeven zodat ook jij jouw droomklanten aantrekt! 

Volg Beetje liefde